Yleistä


Tilaajan tulee olla vähintään 18 vuoden ikäinen.

Tilaamalla hyväksyt tilaukseen liittyvän maksuvelvollisuuden.

Verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta syytä ilmoittamatta, mutta ilmoitamme tästä aina asiakkaalle. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin ja myös oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden osalta. Selvällä hintavirheellä tarkoitamme tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän hinnan virheellisyys.

Tuotteiden hinnat sisältävät 24% arvonlisäveroa (paitsi lahjakortit).

Pyrimme pitämään tuotetietomme ja tuotteiden INCI-listat ajantasaisina, mutta emme vastaa niissä mahdollisesti olevista, inhimillisistä tekijöistä johtuvista virheistä. Katsothan aina myös itse tuotteesta mahdolliset varoitustekstit, käyttöohjeet ja ainesosaluettelon ennen käyttöä. Kosmetiikka voi joskus aiheuttaa joillekin allergiaa tai ärsytysoireita, mutta se ei tarkoita tuotteen olevan virheellinen. Lopeta tuotteen käyttö heti jos tällaisia oireita ilmenee ja ota tarvittaessa yhteys lääkäriin. Autamme mielellämme kaikissa tuotteisiin liittyvissä asioissa sähköpostitse: asiakaspalvelu@papiljotti.fi


Myyntialue

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan näillä ehdoilla ainoastaan Manner-Suomen alueelle. Jos haluat tilata Ahvenanmaalta tai jostakin muusta maasta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.


Maksutavat

Käytämme Checkout-maksunvälityspalvelua. Checkout-palvelun avulla voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP Pankin, Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-Pankin, Ålandsbankenin ja Lähitapiola Pankin verkkomaksupainikkeilla sekä Visalla, Mastercardilla tai Visa Electronilla. Käytössämme on myös Pivo, MobilePay, Masterpass, lasku-/osamaksumahdollisuus Jousto sekä Collector ja kännykkämaksupainike, jota käyttämällä summa veloitetaan puhelinlaskussasi. Valittavana voi olla myös muita maksutapoja. Huomioithan, että joissakin maksutavoissa peritään lisämaksu ja niissä voi olla erityisehtoja. Nämä ehdot ovat aina näkyvissä ja luettavissa ennen maksun viimeistelyä.


Toimitustavat

Toimitamme tuotteita lähipostiin sekä Postin pakettiautomaatteihin noudettavaksi. Lähetyksen saavuttua määränpäähän saat saapumisilmoituksen paperisena kotiosoitteeseesi ja/tai tekstiviestillä matkapuhelimeesi. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa.

Miksi en voi aina vastaanottaa lähetystäni pakettiautomaattiin? Osa tuotteistamme on ns. vaarallisia aineita ja Posti rajoittaa niiden kuljetusta. Tällaisia tuotteita ei voida toimittaa maan alla sijaitseviin pakettiautomaatteihin, vaan Posti toimittaa lähetykset maksutta automaattia lähimpänä sijaitsevaan Postiin. Lisätietoa ja listan maanalaisista pakettiautomaateista löydät Postin sivulta. Lähetyksen kulku voi myös joskus viivästyä jos automaatti tai automaatin maksimi vaarallisille aineille on täynnä. Vaarallisiksi aineiksi luokitellaan mm. aerosolit ja osa kampausnesteistä. Suuret määrät vaarallisia aineita on joskus turvallisuussyistä tarpeen toimittaa useassa erässä.


Toimituskulut

Maksamme toimituskulut yli 50 euron tilauksista. Huomaathan, että palautusten yhteydessä toimituskulu saatetaan vähentää palautettavasta summasta, mikäli ilmaisen toimituksen ehto ei palautuksen jälkeen täyty.

Toimitamme myös alle 50 euron tilaukset, mutta näihin tilauksiin lisäämme postituskulut 6,90€/lähetys tuotteiden lukumäärästä riippumatta. Jotkut pienet ja kevyet tuotteet saattavat saapua suoraan kotiin postilaatikkoon Postin Pikkupakettina.


Toimitusaika

Pyrimme toimittamaan varastossa olevien tuotteiden tilaukset Postiin viimeistään parin seuraavan arkipäivän aikana. Posti kuljettaa paketit yleensä yhdessä arkipäivässä. Verkkokaupastamme on myös mahdollista ostaa tuotteita, jotka ovat juuri sillä hetkellä loppu varastostamme. Puuttuvat varastotuotteet on normaalisti mahdollista toimittaa noin 5-10 arkipäivässä. Lähetämme koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen saatuamme. Ilmoitamme asiakkaalle aina tilauksen viivästymisestä. Jos jokin tuote on pitempiaikaisesti loppu, emmekä pysty saamaan sitä lisää kohtuuajassa, voimme toimittaa tilauksen myös osissa tai tilauksen voi myös perua.

HUOM! Kesällä 2018 verkkokauppaan on tulossa tekninen muutos: varastosta loppuneita tuotteita on mahdollista tilata vain ottamalla yhteys asiakaspalveluumme sähköpostitse. Teemme pyynnöstä tilauksen puolestasi haluamillesi tuotteille ja sitten lähetämme tilaajalle sähköpostitse Checkout-maksulinkin tai ennakkolaskun, jolla tilauksen voi maksaa kuten normaalin tilauksen. Tällaista sähköpostitilausta koskee samat ehdot kuin muitakin tilauksia. Kuitenkin vasta kun tilaus on maksettu, se menee jatkokäsittelyyn, joten toimitusaika lasketaan maksun näkymistä seuraavasta arkipäivästä alkaen ja varastosta puuttuneet tuotteet tilataan vasta kun maksu on suoritettu. Mikäli maksu viivästyy kohtuuttomasti, verkkokaupalla on oikeus perua tilaus ja poistaa tuotteet varauksesta. Ilmoitamme perumisesta aina etukäteen asiakkaalle. Varastosta loppuneet tuotteet voi tehdä lisätilauksena normaalitilauksen lisäksi (=samaan pakettiin ilman erillistä postikulua, mikäli postikulu on jo veloitettu yhdessä tilauksessa), jos viesti asiakaspalveluun lähetetään samana päivänä kuin normaali tilaus on tehty.


Palautus

Tuotteilla on 14 vrk:n palautusoikeus. Palautusoikeuden ehtona on, että tuote ja pakkaus ovat käyttämättömiä, avaamattomia ja virheettömiä eli alkuperäistä vastaavassa kunnossa. Kosmetiikkatuotteita ei saa avata/kokeilla tai palautusoikeus peruuntuu.

Kaikista palautuksista on aina ilmoitettava etukäteen sähköpostitse asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@papiljotti.fi) ja kertoa halusta palauttaa tuotteita. Älä myöskään palauta pakettia ennen asiakaspalvelun vastausta, koska kaikissa tapauksissa pakettia ei ole syytä lähettää takaisin. Toimimalla näin et maksa turhasta palautuksesta!

Asiakas vastaa tuotteiden palautuskuluista ja tuotteen pakkaamisesta asianmukaisesti. Neuvomme asiakaspalvelussamme kuinka toimia jos tilauksesi sisältää ns. vaarallisia tuotteita, kuten aerosoleja tai voimakkaita kampausnesteitä. Vaaralliset tuotteet vaativat erityismerkintöjä pakkaukseen ja ne täytyy pakata Postin ohjeiden mukaisesti.

Käytössämme on Postin asiakaspalautustunnus, jonka saat samalla kun ilmoitat palautuksestasi sähköpostitse. Pyydäthän Postista aina kuitin palautuksellesi. Näin saat itsellesi tositteen palautuksesta. Säilytä tosite siihen asti kun olet saanut palautussumman tilauksestasi.

Asiakas voi myös tehdä palautuksen haluamallaan Postin toimitustavalla suoraan omalla kustannuksellaan, esimerkiksi edullisempana kirjeenä, mutta tässä tapauksessa kauppias ei ole vastuussa tuotteiden palautumisesta. Palauttaminen suoraan kauppiaalle tai varastolle ei valitettavasti ole tällä hetkellä mahdollista, vaan palautus tulee tehdä aina Postin kautta. Huomaathan, että ilman palautustunnustamme tehty palautus tulee tehdä suoraan palautusosoitteeseen kuljetettavaksi. Emme nouda palautuksia Postista.


Palautuskulut

Palautuskuluina perimme aina 6,90€, joka vähennetään tilauksen palautussummasta.

Asiakkaalta perittävät palautuskulut perustuvat oikeisiin tilauksen minimipalauttamiskuluihin (=palautuksen toimituskulut minimissään). Kulut vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta. Palautus tehdään aina samalla maksutavalla millä asiakas on maksanut ja mikäli tämä ei ole mahdollista, lähetämme sähköpostiviestinä kyselyn asiakkaan tilinumerosta, johon palautus tehdään. Palautus tehdään 14 vuorokauden kuluessa siitä kun tieto palautuksesta on saapunut ja paketti palautunut myyjälle. Asiakas saa sähköpostiviestin kun palautus on tehty, mutta joskus palautuksen näkymisessä asiakkaalle voi kestää pidempikin aika myyjästä johtumattomista syistä.


Osapalautus

Jos haluat palauttaa vain osan tuotteista ja tilauksen loppusumma on oikeuttanut veloituksettomaan postitukseen, tarkistamme loppusumman uudelleen palautuksen jälkeen. Perimme postikulut jos uusi loppusumma palautuksen jälkeen ei ylitä postikuluttomuusrajaa. Tämä koskee myös noutamatta jätettyjä paketteja, joista ei ole ilmoitettu etukäteen asiakaspalveluun.

Palautussummasta vähennettävä summa on tällaisissa tapauksissa 13,80€ (normaalit toimituskulut 6,90€ + palautuskulut 6,90€).


Reklamaatio

Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samanlaiseen, virheettömään tuotteeseen. Kauppias korvaa viallisen tuotteen palautuskulut vain, jos asiakas on ensin yhteydessä asiakaspalveluumme ja sopii tuotteen palautuksesta. Tämän tarkoitus on välttää turhat reklamaatiot ja tuotteiden postitukset, koska joskus reklamaatio ei edellytä tuotteen palauttamista.


Aiheeton ja ohjeiden vastainen palautus

Normaali palautus ja peruutus vaativat aina yhteydenoton asiakaspalveluun ennen paketin palautusta. Noutamatta jättäminen katsotaan normaaliksi palautukseksi, mikäli siitä on ilmoitettu etukäteen asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@papiljotti.fi), muuten noutamaton paketti käsitellään ohjeiden vastaisena palautuksena. Palautamme palautusohjeiden vastaisten, noutamattomien pakettien tuotteiden hinnan, mutta emme alkuperäisiä toimituskuluja. Mikäli tilaus on oikeuttanut ilmaiseen toimitukseen, vähennämme myös alkuperäiset toimituskulut (6,90€) palautussummasta. Myös palautumisesta aiheutuvat toimituskulut (6,90€) ja tuotteiden mahdollinen arvonalenema vähennetään palautettavasta summasta. Huomaathan, että noutamatta jättäminen yleensä viivästyttää palautussumman maksamista, koska paketin kulku ja palautuminen on hitaampaa.

Aiheettoman tai ohjeiden vastaisen palautuksen perusteella tehdystä palautussummasta vähennetään aina 13,80€ (alkuperäiset toimituskulut 6,90€ + palautuskulut 6,90€) sekä tuotteen mahdollinen arvonalenema, joka esimerkiksi käytetyssä kosmetiikkatuotteessa voi olla 100%.


Miksi ei ole ilmaista palautusta?

Kosmetiikkaa ei voi kokeilla tai tuotteita avata menettämättä normaalia palautusoikeutta. On selvää, että ilmainen palautus saa ihmiset palauttamaan myös "hiukan" kokeiltua kosmetiikkaa ja väittämään sitä uudenveroiseksi. Me emme halua myydä eteenpäin palautunutta, sinetöimätöntä kosmetiikkaa, vaan haluamme taata asiakkaillemme aina uudet, avaamattomat tuotteet. Ostamalla meiltä et koskaan saa jonkun kerran palauttamaa, käytettyä tuotetta. Tuotteemme tulevat aina meille suoraan valmistajalta tai muusta asianomaisesta tukusta, eivätkä kyseiset kappaleet ole myynnissä missään muualla, kuten vaikkapa kampaamon hyllyllä kokeiltavana.

Turhien palautusten kustannukset näkyvät aina jossakin, viimeistään tuotteiden hinnoissa. Ethän siis tee turhia palautuksia. Ympäristökin kiittää!  Voit aina kysyä tuotteistamme mitä vain jo ennen tilaamistasi, autamme mielellämme. Mikäli tilauksellasi on kiire, ilmoitathan siitä lisätietokentässä, teemme aina parhaamme toteuttaaksemme toiveet!


Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta Posti ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut Postin kuljetuksessa, tee välittömästi vahinkoilmoitus Postiin ja ota myös yhteys asiakaspalveluumme niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.



Yhteystiedot

Kaikissa tilauksiin ja tuotteisiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät aina ensisijaisesti sähköpostitse:

asiakaspalvelu@papiljotti.fi


Päivitetty 30.11.2018

Tarjouksia